الثلاثاء، 21 يوليو 2009

تجربة وعجبتني!!!


تمثال الكناس( سرور سيد الناس )



كان تجربة علمتني كتيير



هو صحيح مكملش لعدة لأسباب لكنة حقق غرضة بالنسبالي



استغرق عملة إسبوعين وجاري تجميعة بورشة نحت



_التمثال كان محاولة إستنساخ لتمثال الكناس للنحات (محمد مصطفي)ولكنة
إبتعد بعض الشيء عنة ولكنة كان محاولة جميلة



أشكر كل من ساعدوني في هذا التمثال

_دعاء جمال
_محمد رمضان
_محمد مجدي
*وشكر خاص لشريف النحاس,الباشمهندسة فريدة
وكل طلاب الفرقة الرابعة .

هناك 5 تعليقات:

فريدة... يقول...

تدوينا طيبة وجميلة فعلا
سجلت فيها فترة وحدث كان بالنسبة لي مختلف وغير متوقع

سعيدة بيها وبيكم يا محمد

وشيفاها خطوة في طريق مليان خطوات حلوة كثير ان شاء الله

صور التمثال جمدة يا فنان

محمد.... شكرا

Unknown يقول...

ربنا يشفيه ويرجعهولك بالسلامة يا اسطورة
انا فعلا نفسي اشوفة لما يخلص لاني مش متصورة برضه :):)
بس بجد انا فرحان لاني اول مرة في حياتي اشوف حاجة كده بتتعمل قدامي

الأسطورة يقول...

شكراا يا هندسة

وشكراا يا عم احمد وانا حقيقي كسبت واحد كمان بيعلقلي في المدونة ونسيت اقول ان انت صاحب فكرة الاسم بتاع التمثال

mania يقول...

مع كامل احترامى للعظيم احمد مصطفى الى انى احب اصحح الامور ...... انايا زفت يا اسطورة الى مسميه( تمثال الكناس سرور سيد الناس ) ولو المعلومة وا اتصححتش ... انا بهدد بانى هقاطع المدونه .... وافكرك اننا كلنا (القراء) اربعه بما فينا احمد .. يعنى هتفقد ربع قوتك ... فكر وانا مستنى الرد ...

الأسطورة يقول...

اه
جل من لا يسهو
اسف يا عندليب يا صاحب التسمية وبالمناسبة دي بهديلك اغنية:

من الدقي لعين الصيرة
ارض اللوا والمنيرة
الناس ولا ليها سيرة غير صقر العندليب
هتروح تنزل عال منيل هتلاقي السمعة انيل
انيل مما تتخيل
دة صقر العندليب